FAQ
Ofte stillede spørgsmål
Er der noget, du savner svar på? Så kan du finde det her.
  • Broløbet starter søndag den 15. juni, 2025 kl. 10.00

  • Ja, det kan du godt.

    Du kan læse mere om, hvordan du logger ind på din deltagerprofil og sætter dit startnummer til salg på ventelisten her: https://brolobet2025.dk/saadan-fungerer-resale-platformen/ 

  • Broløbet er 21,097 meter langt, hvilket svarer til et halvmaraton. Det vil ikke være muligt at deltage på andre distancer denne dag.

  • Der er plads til 40.000 deltagere til Broløbet 2025.

  • For at sikre den bedst mulige oplevelse for deltagerne både før, under og efter løbet.

    Broløbets størrelse og de særlige forhold omkring rute og afvikling stiller store krav til både logistik og sikkerhed.

    Vurderingen er derfor, at 40.000 deltagere er den maksimale kapacitet for at kunne give deltagerne en både sikker og velafviklet løbeoplevelse i det tidsrum, hvor der er tilladelse til at afspærre dele af en vigtig transportrute mellem Danmark og Sverige.

  • Starten foregår på i Tårnby, Danmark. Her løber alle deltagere fra. Målområdet bliver i Sibbarp-parken i udkanten af Malmø, Sverige.

    Nærmere information om start- og målområdet kommer snarest.

  • Prisen for at deltage i Broløbet 2025 er 700 dkr.

  • Løbet arrangeres i et samarbejde mellem Øresundsbron som vært og Sparta Atletik & Løb og Malmö Allmänna Idrottsförening (MAI) som arrangører.

  • Når man laver motionsløb, kan det aldrig blive CO2-neutralt. Men vi gør, hvad vi kan for at optimere på de områder, hvor det er muligt for os. Ansvarlighed i forhold til klima og miljø er et helt centralt og vigtigt fokus for både arrangørerne, MAI og Sparta, og for Øresundsbron. Når det kommer til fx logistisk, materialevalg og leverandører, søger vi efter den bedst mulige løsning, som vi har mulighed for at vælge.

    Vi vil arbejde med konkrete fokusområder og verdensmål, men vi har endnu ikke detaljerne på plads. Det er en selvfølge, at vi minimerer brugen af plastik, og at vi affaldssorterer. Derudover er det naturligvis et vigtigt fokus at sikre, at vi ikke efterlader aftryk på Peberholm, og at vi passer på Øresund.

    Vi stræber efter at leve op til nationale og internationale standarder, og vi kommer til at tænke bæredygtighed ind i alle processer og implementere tiltag på de områder, hvor det er muligt. Frem mod juni 2025 vil vi dele information om de tiltag, vi kommer til at gøre inden for de valgte fokusområder.

  • Vi ved fra vores andre løb, at elementer som rygsæk og medaljer betyder meget.  Til Broløbet har vi valgt at give deltagerne en medalje samt en kvalitets-rygsæk i stedet for en t-shirt.

    Både i 2000 og i 2010 har deltagerne fået en rygsæk, som har vakt begejstring hos langt de fleste, og vi ser fortsat de tasker i bybilledet. Vi kommer til at producere en rygsæk i høj kvalitet, så det netop er et produkt, deltagerne bliver glade for og vil bruge mange år frem.

    Vi er opmærksomme på, hvordan den produceres, så vi sikrer højest mulige niveau af ansvarlighed.

    Vi tilbyder også muligheden for at fravælge rygsækken ved tilmelding, så den enkelte deltager selv kan træffe valget.

  • Ja, deltagere fra andre lande end Danmark og Sverige er også velkomne til at deltage i Broløbet 2025.

  • Formålet med Broløbet 2025 er ikke at tjene penge. Et eventuelt overskud vil blive delt 50/50 mellem Sparta Atletik & Løb og Malmö Allmänna Idrottsförening (MAI). Her vil de efterfølgende blive brugt til at skabe de bedste rammer for børn, unge og eliten, så de kan dyrke atletik og løb.

  • Der vil blive indsat busser, som kører fra Sverige til startområdet i Danmark om morgenen. På samme måde vil der være busser, som fragter løberne tilbage til Danmark, efterhånden som de kommer i mål. Bustransporten er inkluderet i prisen for Broløbet.

    Derudover anbefaler vi, at man så vidt muligt benytter sig af offentlige transport, da der er meget begrænsede muligheder for at parkere ved start og mål. Metroen standser tæt på startområdet, ligesom Øresundstoget kører i fast pendulfart mellem Sverige og Danmark.

  • Vi ønsker at tilbyde de bedst mulige forhold for løberne, samtidig med at vi minimerer forstyrrelsen af trafikken over Øresundsbroen. Derfor har vi valgt juni, da vejret her er optimalt for løberne, ligesom mængden af trafik søndag morgen før ferieperioden typisk er lav.

  • Der er ingen aktuelle planer om at afholde flere løb over Øresundsbroen, og vi kan ikke garantere, at det er en begivenhed, som vender tilbage. Broløbet 2025 er derfor en unik mulighed for at krydse grænsen mellem Danmark og Sverige til fods.

  • Af hensyn til afvikling af den almindelige trafik over Øresundsbroen er det nødvendigt med en tidsgrænse på tre timer for at gennemføre løbet.

    Vi forbeholder os dermed retten til at trække deltagere ud af løbet, hvis det står klart, at de ikke kan imødekomme tidsgrænsen.

    Tidsgrænsen svarer til et tempo på godt 8 minutter og 30 sekunder per kilometer. En bus vil køre bag feltet og samle deltagere op, der af forskellige årsager ikke formår at overholde tidsgrænsen.

    Det er således heller ikke muligt at deltage med planer om at gå gennem tunnel og over broen.

  • Af hensyn til afvikling af den almindelige trafik over broen, vil det desværre ikke være muligt at deltage i Broløbet som en gåtur, der overskrider tidsgrænsen på tre timer for gennemførsel af løbet.

  • Hvis man er født efter 2008, kan man ikke deltage i Broløbet. Man skal således være fyldt 17 år eller fylde 17 år i 2025 for at deltage.

  • Ja, Broløbet tilbyder adgang for deltagere med funktionsnedsættelse. Du skal angive dit handicap i tilmeldingen, så vi kan tage medtage det i planlægningen af løbet og af hensyn til sikkerheden.  Vær opmærksom på, at de indsatte busser til transport til start og tilbage over Øresundsbroen til Tårnby efter løbet IKKE kan medtage kørestole og andre særlige transport-hjælpemidler.

    Alle, der skal løbe Broløbet 2025, skal af hensyn til sikkerheden registreres ved tilmelding. Evt. hjælpere skal tilmelde sig særskilt og vil modtage startnummer, rygsæk, medalje etc. på lige fod med andre deltagere.

    Godkendte ledsagere med ledsagerkort deltager gratis.  Kontakt derfor kundeservice, hvis du har godkendelse til ledsager med ledsagerkort eller andre særlige behov eller spørgsmål: [email protected]

    De øvrige tidsgrænser og aldersgrænser er gældende for alle deltagere. Læs evt. mere i denne FAQ om disse forhold. Vi forbeholder os retten til at trække deltagere ud af løbet, hvis det står klart, at de ikke kan imødekomme tidsgrænsen.

  • Du kan til enhver tid redigere dine oplysninger, fx din sluttid på din profil.

    OBS: Du kan ikke ændre navn. Hvis du har stavet dit navn forkert, skal du kontakte kundeservice via mail på: [email protected]

    Når du skal rette dine personlige oplysninger, skal du bruge login-knappen på Sportstimings side 

    Der skal du benytte den ret selv-kode, du modtog i din kvittering efter tilmelding. Kan du ikke finde din kvittering, kan du få den gensendt ved at indtaste den mail, du brugte ved tilmelding, lige her: https://www.sportstiming.dk/kvitteringer

  • Der bliver en expo på hver side af Øresund i dagene op til Broløbet 2025, hvor du skal hente dit startnummer og din rygsæk. Du kan frit vælge, om du vil hente på svensk eller dansk side. På expoen skal du vise dit startkort, som bliver sendt på mail en uge eller to før Broløbet.

  • Der bliver en expo på hver side af Øresund i dagene op til Broløbet 2025, hvor du skal hente dit startnummer og din rygsæk. Du kan frit vælge, om du vil hente på svensk eller dansk side. Når vi kommer ind i 2025 kan vi fortælle flere detaljer om adresser og åbningstider, og det vil blive kommunikeret her på siden og på mail direkte til alle tilmeldte.

Virksomhedsaftaler

Vi har gjort det let og fleksibelt for virksomheder at give deres medarbejdere en helt særlig oplevelse at samles om – og træne frem mod.

Følg Broløbet 2025