Online-stormagasinet Boozt understreger sin forankring i Øresundsregionen og sin dedikation til at støtte sundhed gennem bevægelse ved at blive hovedsponsor for Broløbet 2025. Det betyder et kvalitetsløft i oplevelsen for de 40.000 deltagere. 

Boozt styrker som hovedsponsor for Broløbet 2025 rammerne for løbets fejring af en velintegreret Øresundsregion i forbindelse med 25-året for indvielsen af Øresundsbron. 

“For Boozt er det helt naturligt at blive hovedsponsor for Broløbet 2025. Boozts succes og fremgang er skabt med udgangspunkt i Øresundsregionen, og det er her, størstedelen af vores mere end 1000 talentfulde medarbejdere har deres liv og daglige virke. Øresundsbron er et symbol på forening, og dette løb er en fantastisk mulighed for at forbinde titusindvis af løbere på tværs af Øresund og tage del i idrætsfællesskaber,” siger CEO og Co-founder for Boozt, Hermann Haraldsson.

Erfaring med at sikre deltagerne en god oplevelse
Boozt har tradition for at bidrage aktivt for at styrke det regionale fællesskab på tværs af grænserne. Som et af de førende online-stormagasiner i Norden med de største brands inden for udstyr og tøj til en aktiv livsstil, er Boozt allerede en velkendt storsponsor af store idrætsbegivenheder i både Danmark og Sverige.

”Som mangeårig partner og storsponsor af en række af de største motionsløb – heriblandt det største halvmaraton i Sverige og Danmarks største motionsløb – har vi meget stor erfaring med, hvordan Boozt kan bidrage til at skabe den bedst tænkelige oplevelse for alle deltagere,” siger Hermann Haraldsson.

Det er ikke mindst Boozts bidrag til at lægge nye lag på deltagernes oplevelse, der vækker begejstring hos arrangørerne fra Malmö Allmänna Idrottsförening (MAI) og Sparta Atletik & Løb.  

”Det gør os i stand til at tilbyde deltagerne en uforglemmelig dag på vej under og over Øresund. Boozt deler ikke blot DNA med dét, som løbet repræsenterer ved at være en virksomhed, der selv forbinder regionen. Men det gælder også deres vedvarende dedikation til og forståelse for det sportslige og alle de samfundsværdier, der er at høste ved at styrke den glæde ved bevægelse, som løbets popularitet også repræsenterer,” siger Dorte Vibjerg, administrerende direktør i Sparta Atletik & Løb. 

MAI’s klubdirektør Peter Karlsson understreger vigtigheden af gode partnere:

“Det føles altid ekstra godt, når vi finder engagerede partnere, som har de samme værdier som os som arrangører. Boozt bidrager til tre vigtige søjler i Broløbet: Samfundsansvar, oplevelse og fællesskab i regionen. Vi ser frem til at give løberne en god oplevelse, som inspirerer til fortsat motion og sundhed.”  

Support til træning og til ryggen
Partnerskabet med Boozt betyder blandt andet ryk opad i niveauet af underholdning før og på løbsdagen. Deltagerne vil allerede inden løbet få hjælp i deres forberedelser med tilbud om træningsprogrammer og modtage en racebag af høj kvalitet i design og holdbarhed i forventning om, at deltagerne benytter den mange år frem. Der er valgt en certificeret leverandør, der lever op til høje standarder for ansvarlighed i produktionen. Også på udbuddet af merchandise kommer Boozt til at hæve niveauet.

Broløbet 2025 blev i februar udsolgt på få timer, hvor omkring 100.000 svenske, danske og internationale motionister forsøgte at få fat i nogle af de 40.000 startnumre til en sjælden mulighed for at krydse grænsen mellem Danmark og Sverige i løbesko. 

Fakta om Boozt

 

  • Nordens førende online stormagasin for mode og livsstil. 
  • Boozt tilbyder et kurateret og attraktivt udvalg af nordiske og internationale top brands relevant for en bred vifte af livsstile. 
  • Boozt har gennem hele virksomhedens levetid oplevet høj vækst og omsatte for 7,75 mia. SEK i 2023.  
  • Kundebasen tæller mere end 3,5 millioner aktive kunder – hovedparten i Norden. Boozt er aktiv på 14 markeder i Europa.  
  • Alle ordrer sendes fra et centralt lager i Ängelholm, Sverige, der råder over verdens største AutoStore installation, hvor ca. 1.300 robotter og 500 medarbejdere leverede ca. 7,5 millioner ordrer i 2023.  
  • Antal ansatte: 1100 
  • Antal nationaliteter: 50 
  • Hovedkontor i Malmö. Derudover kontorer i København, Aarhus, Ängelholm, Vilnius, Poznan. 
Følg Broløbet 2025